علت دو پوشه ویندوز در درایور c

عنوان : علت دو پوشه ویندوز در درایور c
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

با سلام من بعد از اینکه ویندوز 10 رو اپدیت کردم در پوشه ویندوز دو پوشه اولی windows.old و دومی windows خالی نوشته و حجم هم زیاد هستند نه فقط پوشه خالی هستند و حافظه زیادی هم بعد از اپدیت یکی شون گرفته میخواستم ببینم آیا مشکلی داره یا نه یا بعد اپدیت همین طوری هستند اگه راهنمایی کنین ممنون میشم با تشکر


پاسخ کارشناس

با سلام
شما اگه ویندوزتون ارتقا بدید یا روی همین ویندوز . ویندوز دیگه ای نصب کنید پوشه ای به اسم old win ایجاد میشه که همه برنامه های مربوط به ویندوزکه روی درایو c ویندوز قبلی هست تو خودش نگه میداره.
برای اینکه بتونید پاکش کنید این مراحل انجام بدید:

برنامه disk clenup را اجرا نمایید.
در Disk Cleanup درایو C را انتخاب کرده و OK را بزنید.
در پنجره باز شده بر روی Clean up system files کلیک کنید.
مجدداً پنجره Disk Cleanup نمایش داده خواهد شد و درایو مربوط به ویندوز قبلی انتخاب میشود. کافیست در این مرحله بر روی OK کلیک کنید.
سپس گزینه ی Previews Windows installation را تیک دار کرده، OK کنید و حذف فایل ها را با کلیک بر روی گزینه ی Delete Files تایید نمایید.
در مرحله ی آخر روی «yes» کلیک نمایید تا تصمیم خود را تأیید کنید.
در نهایت خواهید دید که در 30 ثانیه تمامی فایل های مربوط به سیستم عامل قبلیتان حذف خواهند شد.



راه حل دیگر در ویندوز 10 : با استفاده از free up space
این ابزار Free Up Space نام دارد که می‌توانید در تنظیمات ویندوز آن را بیابید. برای اجرای ابزار هم کافیست که مسیر Settings > System > Storage > Free Up Space Now را دنبال کنید. در این صفحه تیک گزینه windows upgradeبزنید.

در این صفحه تیک “(Previous Windows Installation's)” را از لیست علامت بزنید. اینجا می‌توانید میزان حافظه‌ای که توسط فایل‌های قدیمی ویندوز اشغال شده را مشاهده کنید.

در این مرحله باید نوع دیتایی که خواستار پاک شدن‌شان هستید را تعیین کرده و سپس روی گزینه “Remove Files” در بالای صفحه کلیک کنید. کار تمام است، فضای حافظه شما آزاد شد.


با تشکر ،
اکرم صداقت پور
پاسخیاب

توسط اکرم صداقت پور در تاریخ 1399/04/04

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!