دمای سیستم

عنوان : دمای سیستم
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

سلام،خسته نباشید
من یک کامپیوتر با مشخصات متوسط داشتم که مادربردش خراب شد و مجبور شدم یک مادربرد دیگه بخرم.مادربرد قبلی یک مادربرد ساده بود ولی این جدیده گیمینگ هستش.
بعد از نصب مادربرد جدید و استفاده از کامپیوتر متوجه بالا رفتن شدید دمای سی پی یو وکارت گرافیک شدم(هارد و خود مادربرد دمای مناسبی دارن).
به طوری که در یک بازی نسبتا سبک مثل pes 2017 دمای سی پی یو به 50 درجه و کارت گرافیک به 70 الی 80 درجه میرسه و بازی شروع میکنه به تیک زدن.در حالی که وقتی با مادربرد قبلی بازی میکردم دمای سی پی یو 35 درجه و کارت گرافیک 45 درجه بود و مشکلی هم حتی با بازی های خیلی سنگین تر از این هم نداشتم.
این رو هم اضافه کنم که هیچ تفاوتی این سیستم با سیستم قبلی نداره و کاملا عین قبلیه.به جز مادربرد تمامی اجزا حتی خمیر سیلیکون،فن خنک کننده و ... کاملا مثل قبله.
نکته عجیبی که هست اینه که اگر سیستم در حال اجرای برنامه ی خاصی نباشه دمای قطعات خیلی پایین میاد.به شکلی که دمای کارت گرافیک مثل سابق میشه و دمای سی پی یو از گذشته هم کمتر میشه.بعضی اوقات پیش میاد که دمای سی پی یو به 19 درجه هم میرسه.
به نظر شما علت این مشکل چه چیزی میتونه باشه؟آیا واقعا به خاطر مادربرد اینطور شده و طبیعیه؟
ممنون میشم جواب بدید.
مشخصات سیستم:
مادربرد:asus pro gaming 970 aura
سی پی یو:amd b97
کارت گرافیک:asus gtx 550 ti
رم:Geil 2gig ddr3 1333 سه عدد


پاسخ کارشناس

با سلام
قطعات کامپیوتر در همه حالات باید با هم هماهنگی داشته باشن و در اکثر مواقع اگر یکی از اونا عوض بشه معمولا یک الی چند قطعه دیگه هم باید تعویض بشه تا کامپیوتر بهترین کارایی رو داشته باشه . احتمال داره مادربرد جدید شما قدرت زیادی داشته باشه و یا با مدل CPU شما هماهنگی نداشته باشه و باعت ضعف در کار CPU و کارت گرافیک بشه . بهتره کامپیوترتون رو به یه متخصص نشون بدید . یا مجبور میشید قطعات بیشتری رو عوض کنید یا با کار گذاشتن خنک کننده های بیشتر مشکلتون حل میشه .

با تشکر ،
محمد جواد توانگر
پاسخیاب

توسط محمد جواد توانگر در تاریخ 1396/01/04

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!