جلوگیری از خرید لایک

عنوان : جلوگیری از خرید لایک
گروه درخواست : امنیت و شبکه
شرح درخواست :

با سلام.
در تلگرام و اینستاگرام مسابقه عکسی تدارک دیدیم که شرکت کننده بعد از ثبت عکس در ربات ما یه لینک اختصاصی بهش تعلق میگیره و میتونه اون عکس رو در فضای مجازی و برای دوستان خود ارسال و برای خودش رای جمع کنه و ملاک برندگان بالاترین لایکی که در این ربات ثبت میشه هست.
مشکل اینجاست که عین انتخابات واقعی ( مثل مجلس و شورا ) عده ای میتونن رای خرید و فروش کنن. وقتی نظر سنجی و رای دادن در ربات باشه ربات های افزایش لایک نمی تونن ورود کنن و امنیتش رو برقرار میکنیم تا حدی ولی اگر من به عنوان شرکت کننده برم ان هزار تومان بدم و ( توسط افراد و کاربران واقعی ) می تونم لایک بخرم !
مثلا یکی از ترفندها احتمال اینه که فروشنده لایک میاد عکس من رو در گروه های خودش و یا کانال هایی که داره، انتشار میده و یا حتی گروه هایی خاص تشکیل شدن که کارشون همین هست که رای ثبت کنن و باهم هماهنگ هستند. گاهی هم شنیده میشه توی گروه ها و کانال های مستهجن به اشتراک میگذارن و کلا جاهایی می فرستن که کاربران واقعی باشن و فیک نباشه.

از نظر ما این کار تقلب محسوب نمیشه ولی تخلف به حساب میاد و عدالت رعایت نمیشه.
شاید بگید این که خوبه عکس و ربات و کانال و اسم برند شما توسط شرکت کننده ها این بر و اونبر منتشر میشه و برندسازی میشه حتی اگر خرید و فروش بشه اون لایک ها ( توسط عده ی معدودی ) اما وقتی کاربران خودشون تصمیم بگیرن رای بدن و نه با دریافت پول قضیه فرق میکنه و جوایز عادلانه تر تقسیم میشه.

1)حالا می خواستم بدونم اگر بخوایم با USSD رای گیری رو انجام بدیم میشه راهی برای جلوگیری از خرید و وفروش رای تدارک دید؟ و یا حتی در همون تلگرام میشه جلوی خرید و فروش رای رو گرفت ؟ مثلا بیایم از رای دهنده اطلاعات بخوایم یا توی ربات کد امنیتی وارد کنه و اینکار باعث میشه فروشندگان لایک قیمتشون رو ببرن بالاتر و شرکت کننده کمتر رغبت پیدا کنه به خرید رای ! یعنی کاری کنیم که شرکت کننده بی خیال خرید رای بشه به علت بالارفتن هزینه خرید اون رای !

2) گروه های فروشنده رای براشون فرقی نمیکنه که جهت رای دادن بیان توی ربات ما رای بدن یا با کد USSD رایشونو ثبت کنن یا برن توی سایت اطلاعات وارد کنن و رای بدن. هر روشی اونا میتونن عین یه کاربر واقعی و به روشی که ما گفتیم دنبال کنن و رای بدن ... فقط هرچه شرایط ثبت رای سخت تر بشه مثلا دو مرحله ای بشه پول بیشتری میگیرن ! آیا امکانی وجود داره که ما بتونیم جلوی خرید و فروش رای رو بگیریم ؟ مثلا ما در استان هرمزگان هستیم یک نوع فیلتری تدارک دیده بشه که افرادی که در هرمزگان هستند فقط بتونن رای بدن و اون گروه هایی که کارشون خرید رای هست در استان های دیگه نتونن این کار رو بکنن و براشون قفل باشه ...

3) تنها راه جلوگیری از خرید و فروش رای که به ذهن من می رسید ایجاد محدودیت بود و یا اینکه کلا مسابقه به صورت رای گیری نباشه و داوری عکس باشه که این عیب رو برای ما داره که دیگه ما نمیتونیم عکس های شرکت کنندگان رو در فضای مجازی با مشارکت خودشون جهت رای جمع کردن منتشر کنیم و برد تبلیغاتیمون پایین میاد و مسابقه هیجانی نخواهد داشت و این موقعیت عالی از دست میره که ما بیشتر توی گروه های خانوادگی و در معرض دید دوستان و آشنایان شرکت کننده ها قرار بگیریم چون دیگه وقتی رای گیری بر اساس داوری ما باشه نه لایک دلیلی نداره اونها برای خودشون توی گروه های مختلف رای و لایک جمع کنن !

با تشکر


پاسخ کارشناس

با سلام
ببینید نمیشه محدود کرد یعنی تلگرام این اجازه رو نمیده
برای جمع آوری ویو نیازی به گروه هم نیس
میرن 10 هزارتومان به برنامه های ممبر گیر میدن و 50 هزار ویو میگیرن توی 1 ساعت هم 50 هزار تا ویو میخوره
مطمئن باشید اگه میشد محدودیتی هم قرار داد بازهم خود طرف میتونست محدودیت را برداره
تنها راهی که میشه مقداری محدودیت گذاشت قرار دادن لینک توی پایین همون پست هست چون جدیدا اکثر گروه ها ضد لینک شده و پست ها فوری حذف میشه
فقط همین بود
باز هم تحقیق میکنم اگر راهی بود خدمتتون عرض میکنم

با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1396/09/19

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!