استارت

عنوان : استارت
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

سلام وفتی روی دکمه استارت ویندوز ۱۰ میزنم ارور میده و میگه critical error


پاسخ کارشناس

با سلام
پس از ورود به محیط سیستم‌عامل و نمایش پیغام خطای اشاره شده، ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + L را فشرده و سپس در صفحه لاک اسکرین، با نگه داشتن کلید Shift از طریق صفحه‌کلید، بر روی گزینه Restart کلیک کنید؛ مشاهده می‌کنید که سیستم‌عامل پس از راه‌اندازی مجدد شما را به صفحه گزینه‌های ورودی بوت هدایت می‌کند.
حال پس از ورود به صفحه مذکور، ابتدا به آدرس Troubleshoot > Advanced Settings > Startup Settings مراجعه کرده و سپس بر روی کلید Restart کلیک کنید.
پس از راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل، کلید F5 را به‌منظور ورود به سیف مود با قابلیت دسترسی به شبکه اینترنت بفشارید.
کافی است پس از ورود به محیط سیف مود چند دقیقه‌ای (دو تا سه دقیقه) را صبر نمایید تا تمامی خدمات پس‌زمینه سیستم‌عامل شروع به کار کرده و سپس سیستم‌عامل را راه‌اندازی مجدد کرده و به‌صورت معمولی به ویندوز وارد شوید. مشاهده می‌کنید که پیغام خطا دیگر نمایش داده نشده و تأثیرات آن مرتفع گشته است.
درصورتی‌که پس از اجرای دستورالعمل فوق، خطا همچنان برقرار بوده و منوی استارت و ابزار کورتانا عملکرد خود را از سر نگرفته‌اند پیشنهاد می‌شود تا به ساخت حساب کاربری ثانویه‌ای در بطن ویندوز اقدام نمایید.
برای این منظور ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + Shift + Esc را فشرده و سپس در پنجره مدیریت وظیفه نمایان گردیده پس از کلیک نمودن بر روی سربرگ File، گزینه Run new task را انتخاب کنید.
در پنجره جدید نمایان گردیده ابتدا گزینه Create this task with administrative privileges را انتخاب و سپس عبارت cmd را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید، مشاهده می‌کنید که پایانه اجرای دستورات سیستم‌عامل نمایان می‌گردد.
اکنون دستور net user /add admin password را تایپ کرده و سپس کلید اینترنت را بفشارید. دستور فوق حساب کاربری جدیدی را تحت عنوان admin و گذرواژه عبوری password در بطن ویندوز ایجاد می‌کند. درصورتی‌که قصد دارید می‌توانید عبارت admin و password را با هر مقدار دلخواه دیگری جایگزین نمایید.
حال دستور net localgroup administrators admin /add را تایپ کرده و مجدداً کلید اینتر را بفشارید. دستور فوق نیز ماهیت حساب کاربری ساخته شده را به حالت مدیریت یا به‌عبارتی‌دیگر ادمین تغییر وضعیت می‌دهد تا به‌صورت کامل به‌تمامی بخش‌های رایانه شخصی دسترسی پیدا کنید. ذکر این نکته نیز ضروری است که در صورت تغییر عبارت admin در دستور اول، مقدار جایگزین آن را باید در دستور دوم تایپ کنید.
اکنون کافی است رایانه شخصی را ریستارت نموده و سپس به حساب کاربری جدید وارد شوید. این مهم نیز همانند روش پیشین به‌صورت خودکار خطای اشاره شده را رفع و تأثیرات آن را منقضی می‌نماید. پس از ورود به حساب کاربری جدید ساخته شده و گذشت مدت زمانی اندک، رایانه را راه‌اندازی مجدد نموده و به حساب کاربری اصلی خود وارد شوید؛ مشاهده می‌نمایید که دیگر پیغام خطا نمایان نگشته و منوی استارت و ابزار کورتانا به عملکرد خود ادامه می‌دهند (در صورت نیاز می‌توانید حساب کاربری پیشتر ساخته شده را با تایپ دستور Net user admin /delete پاک نمایید). پیش از اتمام مقاله آموزشی فعلی ذکر این نکته نیز ضروری است که حذف موقتی نرم‌افزار Dropbox و برنامه آنتی‌ویروس و پنهان‌سازی ابزار کورتانا (با کلیک راست کردن بر روی نوار وظیفه و انتخاب گزینه Search > Hidden از طریق منوی میانبر نمایان شده) نیز از دیگر روش‌های مربوطه جهت رفع مشکل فوق به شمار می‌روند که از عمومیت کمتری برخوردار هستند.


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1397/07/20

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!