ریکاوری هارد

عنوان : ریکاوری هارد
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

سلام
من با برنامه recoverMyFiles در حال ریکاور کردن هارد لپ تاپم هستم، یه چیزی که خیای نگرانم کرده اینکه اطلاعات به آرامی در حال ریکاور شدن هست ولی سرعت کار خیلی کمه و با توجه به حجم اطلاعات هارد در حدود ۱۱۰ گیگ، نمیدونم آیا اطلاعاتم همانگونه که فولدر بندی کرده بودم با همون نام برام میاد یا نه، چون در قسمتی دیگر فایلها رو با پسوندهای مختص به خودشون داره ریکاوری میکنه.


پاسخ کارشناس

با سلام
در پنل سمت چپ برنامه باید چند سربرگ وجود داشته باشد که یکی از آنها Folder می باشد یکی نیز File Types.
شما باید Folders را انتخاب کنید تا به صورت پوشه بندی اطلاعات را نمایش دهد.

با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06


پاسخ کارشناس

عکسی ارسال کردم تا بهتر متوجه شوید.


با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06

فایل ضمیمه : 341819092_zz.png


پاسخ شما

ممنون
این مشکل زمانی برام پیش اومد که قصد نصب مجدد ویندوز رو داشتم ، اما در هنگام نصب بعد از فرمت کردن درایو cبا پیغامی مواجه شدم مبنی بر اینکه ویندوز قابل نصب بر روی هارد با فرمت GPT میباشد، و برای این منظور بخاطر اینکه ویندوز رو نصب کنم فرمت MBR رو به GPT کانورت کردم، ولی متأسفانه دیدم پارتیشن های c , e, d در قالب یک پارتیشن در اومدند و تمام اطلاعاتم در e, d که در حدود ۱۱۰ گیگ بود بطور کامل پاک شدن. که خیلی نگران این قضیه شدم.
بعد از نصب ویندوز دیگه چیز خاصی نصب نکردم و فقط برنامه RecoverMyFiles رو نصب کردم تا تمام اطلاعاتم رو ریکاور کنم،ولی در حال ریکاور کردن بیش از دو میلیارد فایل و فولدر هستش که در حال حاضر ۷۸۷ میلیون رو ریکاور کرده.ولی با حوصله دارم این کار رو انجام میدم، درسته طول میکشه.
درسته شما فرمودید تمام اطلاعات در قالب فولدر در منوی سمت چپ با عنوان folders برگردونده میشه. ولی چیزی که منو نگران میکنه اینه که هنوز من فولدری رو نمیبینم که بر اساس نامگذاری خودم در پارتیشن ها برام بیاره. و فقط در قسمت file Type بر اساس فرمت فایل داره نمایش میده، و پیش خودم دارم فکر میکنم اگه بر اساس دسته بندی و فولدر بندی خودم نیاره چی؟ اونوقت اسیر این میشم که باید تمام اطلاعات خودم رو در بین میلیون ها فایل باید یکی یکی select کنم و فولدر بندی مجدد کنم، که کلی زمان از من میگیره.
فقط میخوام بدونم تمام اطلاعاتم در قسمت Folders با همون نام و دسته بندی خودم میاد یا نه؟ و اینکه عکسها با همون سایز ذخیره شده قبلی ریکاور میشن، چون الان دارم میبینم سایز عکسهای ریکاور شده خیلی کوچیک به نظر میرسند؟
عکس های ارسالی رو که براتون الان میفرستم از وضعیت RecoverMyFiles ببینید.
ممنون میشم در خصوص ابهامات بالا برام توضیح بدید.

توسط Saeed در تاریخ 1396/05/06

فایل ضمیمه : 996906234_image.jpg

پاسخ شما

این عکس از وضعیت Folders رو که براتون ارسال کردم ببینید ، فعلاً هیچ فولدری بر اساس نامی که من save کرده بودم در این لیست و داخل اون نیومده ، آیا فولدرها بر اساس آنچه من ذخیره کردم بلاخره میاد؟

توسط Saeed در تاریخ 1396/05/06

فایل ضمیمه : 719904312_image.jpg

پاسخ کارشناس

با توجه به اینکه شما فرمت هارد را تغییر دادید و بدتر از آن نصب ویندوز و برنامه بعد این حالت. امکان برگشتن اطلاعات شما بسیار اندک است.
اطلاعاتی هم که برگردد بیشتر عکس هست و برنامه های شما به صورت پوشه بندی که داشتید برگشت داده نمیشود.
مثلا اگر شما یک بازی و یا برنامه در یک پوشه داشته بودید چون تعداد زیادی فایل و پوشه داشته پس در نتیجه موقع برگشت امکان زیادی دارد که تعدادی از این فایل ها از بین برود در نتیجه اگر یکی از فایل های یک برنامه و یا بازی موجود نباشد ان برنامه دیگر اجرا نمی شود.

با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06


پاسخ کارشناس

اشتباه اصلی شما فرمت و بدتر از آن نصب ویندوز بوده است.
بهتر بود قبل از این کارها سوال می پرسیدید.

با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06


پاسخ شما

شرکتهایی هستند که کار ریکاور کردن هارد رو انجام میدن، من با دو سه تا از این شرکتها مشاوره انجام دادم، و دقیقاً مشکل رو بهشون گفتم چیه، البته گفتند بغیر از ویندوز چیز دیگه ای نصب نکنم، و بهم گفتند میتونند اطلاعات رو همانجور که بوده برگردونند
، ولی با توجه به حجم اطلاعات گفتند هزینه اش در حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ ، ۵۰۰ هزار تومانه، ولی با توجه به اینکه بنده در حال حاضر از نظر مالی در شرایطی نیستم که بخوام اینقدر هزینه کنم، نمیدونم چیکار کنم، گفتم خودم اینکارو کنم، حالا پیشنهاد شما چیه؟ بدم دست این شرکتها یا اینکه از برنامه یا ترفند خاص دیگه ای استفاده کنم؟

توسط Saeed در تاریخ 1396/05/06


پاسخ کارشناس

شما دقیقا چه چیزی را میخواهید بر گردانید؟ چه نوع فایلهایی هستند؟
بعد هم اگر به این شرکت ها دادید حتما اول شرایط چیزی که میخواهید را بنویسید امضا بگیرید چون معمولا وقتی ویندوز نصب شود خیلی از فایل ها چون دوباره نوشته می شوند از بین می روند و هیچ شرکتی نمی تواند برگرداند. این شرکت ها هم مورد داشتیم که اخر بار سیستم طرف را گرو گرفته تا به خاطر حجمی که برگرداندند پول دریافت کنند و به شما هم می گویند که این عکس ها که برگشته همون اطلاعات شماست و بقیه غیر قابل برگشته و خلاصه هزار تا حرف که اول زده نشده


با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06


پاسخ شما

بیشتر اطلاعات از دست رفته من عکسها و فیلمهای خانوادگی هستند و همچنین ویدئوهای آموزشی که واقعاً به اونها نیاز دارم، و همچنین یکسری فایلها با فرمت ورد و چیزهای متفرقه دیگه ای که واقعاً حضور ذهن ندارم چی بودن؟
ولی میخوام عکسها و فیلمهام که کلاً پاک شدن با همون فولدربندی خودشون برگردن، چون خیلی زیادن و به نوعی تاریخچه زندگی منه.
به نظرتون چیکار کنم؟ بدم به این شرکتها یا خودم میتونم انجام بدم؟

توسط Saeed در تاریخ 1396/05/06


پاسخ کارشناس

شما هیچ برنامه ای روی سیستم خود نصب نکنید. هارد را جدا کردی و ب یک سیستم دیگر متصل کنید.هیچ چیزی روی ان نریزید
و تمام برنامه های ریکاوری را روی ان سیستم نصب کرده و امتحان کنید.
امکان برگشت عکسها بسیار بیشتر از سایر موارد هست بعد فایلهای ورد و فیلم


با تشکر ،
رضا دادخواه
پاسخیاب

توسط رضا دادخواه در تاریخ 1396/05/06

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!