مشکل لپ تاب

عنوان : مشکل لپ تاب
گروه درخواست : سایر موارد
شرح درخواست :

با سلام و خسته نباشید لپ تاب مت خیلی زود گرم میکند بعد از روشن شدن حتی اگه با لپ تاب کاری هم نداشته باشی بعد ۱۰ دقیقه گرم میشه و فن با شدت زیادی شزوع به کار کردن میکند دز بفضی مواقع صفحه آبی رنگ میشود و دوبازه ویندوز بالا میاید ویندوز زو عوض کردم ولی دوبازه این اتفاق تکرار میشود


پاسخ کارشناس

با سلام
مطمئن شوید که فن دستگاه به درستی کار می کند. برای کنترل فن دستگاه بهتر است از نرم افزارهای عیب یابی استفاده کنید، چون باز کردن لپ تاپ علاوه بر اینکه کار مشکلی است، ضمانت آن نیز باطل خواهد کرد. نرم افزار عیب یابی معمولا در سایت سازنده لپ تاپ ها موجود است، اما اگر نبود می توانید آن را از سایت های دیگر دانلود کنید.
شیارهای عبور هوا را تمیز کنید. اکثر لپ تاپ ها برای خنک شدن از فن استفاده می کنند که گرما را از شیارهای هوا خارج می کند. گرد و خاک مانع عبور هوا می شود. بهتر است هر چند وقت یک بار این مسیرها با پمپ باد تمیز شود. با پارچه ای نمدار هم می توان تا حدی این کار را انجام داد، فقط دقت کنید که پارچه خیس نباشد.
تنظیمات بایوس را کنترل کنید. در بایوس تنظیماتی وجود دارد که به کامپیوتر شما اعلام می کند چه دمایی زیاد است و فن ها در چه دمایی سریعتر کار کنند. بروز رسانی بایوس به بهتر خنک شدن دستگاه کمک می کند. در وب سایت سازنده لپ تاپ ها جدیدترین نسخه برای بایوس وجود دارد.
علاوه بر اینها، بعضی از عادت ها را هم باید ترک کرد. مانند کار کردن با لپ تاپ زیر نور آفتاب و کنار رادیاتور یا قرار دادن لپ تاپ داخل ماشین در تابستان. و مورد آخر اینکه بهتر است لپ تاپ را روی پا نگذارید. زیرا با این کار مانع عبور هوا می شوید و زیر دستگاه به شدت داغ و حتی باعث سوختگی پا می شود.
حتی زمانی که لپ تاپ روی میز است زیر آن داغ می شود که برای آن راهکارهایی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به Cool Padها اشاره کرد. Cool Padها قطعاتی هستند که مانند یک تخته در زیر کامپیوتر قرار می گیرند و در داخل یا روی آن ها چند فن قرار گرفته است تا به خنک کردن لپتاپ کمک کنند.
راه بعدی استفاده از پدهای مختلف است. آنهایی که جنس آلومینیوم هستند کاربردی ترند. برخی از این پدها فن دارند که از برق یو اس بی لپ تاپ تغذیه می کند و گرما را به بیرون هدایت می کند. شما می توانید این پدها را از فروشگاه های لوازم کامپیوتر تهیه کنید.

با تشکر ،
محمد جواد توانگر
پاسخیاب

توسط محمد جواد توانگر در تاریخ 1396/08/27

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!