virtualbox

عنوان : virtualbox
گروه درخواست : مشکلات نرم افزاری و ویندوز
شرح درخواست :

واسه اجرای یک نرم افزار تحت ویندوز xp؛ نرم افزار virtualbox رو نصب کردم و ویندوز xp کامل نصب شده و افزونه ی extension pack هم نصب شده است. حالا مشکل اینجاست که با فعال کردن folders share فولدر مشترک ایجاد نمیشه و نمیتونم فایلی رو از ویندوز میزبان به ویندوز مجازی انتقال بدهم. لطفا راهنمایی بفرمایید. خیلی ممنونم. تسریع در پاسخ موجب امتنان است. یا علی


پاسخ کارشناس

با سلام
مرحله 1
بر روی ماشین مجازی خود کلیک راست گزینه ی Setting را انتخاب و بر روی برگه ی Option کلیک کنید.

مرحله 2
بر روی گزینه Share Folders کلیک کنید که 3 گزینه مشاهده خواهید کرد:
Disable: این قابلیت را غیر فعال می کند.
Always enable: این قابلیت را بصورت فعال در خواهد آورد و می توان پوشه های خود را به اشتراک گذاشت.
Enable until next power off or suspend: این قابلیت را بصورت موقت فعال خواهد کرد، یعنی پوشه اشتراک گذاشته شده بعد از خاموش شدن یا حالت suspend از ماشین مجازی حذف می شود.

مرحله 3
بر روی گزینه ی Add کلیک کنید در پنجره نمایش داده شده دکمه ی Next کلیک کنید.

مرحله 4
در این صفحه در کادر اول پوشه ای را که در نظر داریم به اشتراک بگذارید را مشخص کنید برای همین منظور بر روی دکمه ی Browse کلیک کنید در پنجره نمایش داده شده باید پوشه خود را انتخاب کنید.
اما در کادر دوم که نام پوشه اشتراک گذاشته شده را نمایش می دهد، اگر خواستید می توانید نام دلخواه خود را وارد کنید و در آخر بر روی گزینه ی Next کلیک میکنیم.

مرحله 5
در این صفحه دو گزینه وجود دارد:
گزینه Enable this share پوشه به اشتراک گذاشته را به حالت فعال در خواهد آورد.
گزینه Read Only را اگر فعال کنیم در ماشین مجازی فایل های درون پوشه به اشتراک گذاشته شده به حالت خواندنی در می آید یعنی اینکه نمی توانید هیچ گونه تغییراتی در این فایل ها ایجاد کنید و فقط می توانید آن را ببینید ( فرض کنید چند فایل ورد به صورت Read Only به اشتراک می گذارید و زمانی بخواهید تغییراتی درون فایل های ورد ایجاد کنید نمی توانید بلکه فقط می توانید فایل های را مشاهده کنید)

در آخر بر روی گزینه ی Finish کلیک کنید.
اگر خواستید پوشه به اشتراک گذاشته را حذف کنید کافیست پوشه را انتخاب کنید و گزینه ی Remove کلیک کنید تا دیگر در ماشین مجازی به اشتراک گذاشته نشود.
و با کلیک بر روی پوشه و انتخاب گزینه ی Properties می توانید اشتراک گذاشتن پوشه را غیر فعال کنید یا آن را به حالت Read-only در بیاورید و به هر تعداد که بخواهید می توانید پوشه خود را به اشتراک بگذارید.

نکته: اگر تیک گزینه ی Map as a network drive in windows guests را کلیک کنید تمام پوشه های به اشتراک گذاشته شده درون This PC بصورت یک Map Drive نمایش داده شود( بهتره این گزینه را فعال کنید برای راحتی کار خودتان)

مرحله 7
برای اینکه بخواهید پوشه های خود را از داخل ماشین مجازی مشاهده کنید کافیست به This PC بروید و در قسمت Network Location مشاهده کنید.
و یک راه دیگر هم برای دستیابی به پوشه های اشتراک گذاشته این است که به قسمت Network بروید و کامپیوتری با نام VMware-host را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن می توانید پوشه های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید.

و یکی دیگر از راه های انتقال فایل به درون ماشین مجازی در صورت نصب بودن VMware Tools می توانید فایل های مورد نظر تان از سیستم اصلی خود به درون ماشین بکشید و رها کنید(Drag & Drop)


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1397/04/18

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!