خطا صفحه آبی

عنوان : خطا صفحه آبی
گروه درخواست : گرافیک کامپیوتری (photoshop - flash و ... )
شرح درخواست :

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
بنده در حین کار با نرم افزار after effects cc2014 با پیغام atikmdag.sys(صفحه آبی) مواجهه و سیستم ریستارت میشه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ویندوز 8.1
گرافیک amd radeon r7 m265 آپدیت شده


پاسخ کارشناس

با سلام
دلیل اصلی این خطا هم آنطور که به نظر می رسد درایور کارت گرافیک معیوب یا خراب است
لطفا به کنسول Device manager وارد شوید و به قسمت Display adapter رفته و روی AMD card تان کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را کلیک کنید.
سپس از کادر جدید گزینه Search automatically for the updated driver software را انتخاب کنید.
اگر آپدیتی یافت نشد، دوباره همین بالا را تکرا کنید و این بار گزینه Browse my computer for driver software را از پنجره بالا انتخاب نمایید.
سپس در پنجره بعدی Let me pick from a list of device drivers on my computer را کلیک کنید.
سپس از لیست گزینه مناسب با کارت گرافیک ADM را انتخاب کرده و Next کرده و منتظر بمانید تا نصب تمام شود.
روش دوم
سیستم را در حالت Safe mode بوت کرده و به کنسول Device manager وارد شوید. در قسمت Display adapters درایور AMD Graphic را uninstall کنید. اگر Intel card هم دارید همین کار را برای آن انجام دهید.
سپس سیستم را ریستارت کرده و بصورت نرمال بوت کنید. و آخرین نسخه Intel chipset driver را در سیستم تان دانلود و نصب کنید و توسط آن درایورها مورد نیاز سیستم را دانلود و نصب کنید.
سپس سیستم را دوباره ریسستارت کرده و این بار از وب سایت AMD درایورکارت گرافیک متناسب با مدل و سیستم عامل را دانلود و نصب کنید.
روش سوم
به مسیر C:WindowsSystem32drivers بروید.
فایل atikmdag.sys را یافته و به atikmdag.sys.old تغییر نام دهید.
پس از آن به میسر C:ATI رفته و فایل atikmdag.sy_ را بیابید و اگر موفق به یافتن آن نشدید، این فایل را در درایو C جستجو کنید.
سپس Command Prompt را اجرا کرده و هر کدام از دستورات زیر را جدا در آن وارد و Enter کنید تا اجرا شوند.
chdir C:Users[Your Username]desktop
expand.exe atikmdag.sy_ atikmdag.sys
و اگر دستور اول اجرا نشدند، دستور دوم را فقط اجرا کنید.
اکنون فایل atikmdag.sys در دسکتاپ وجود دارد که باید این فایل را در مسیر C:WindowsSystem32Drivers کپی کنید و سپس سیستم را ریستارت نمایید.

روش ها را یکی یکی تست کنید انشالله مشکلتون برطرف میشه


با تشکر ،
مهدی جوادی
پاسخیاب

توسط مهدی جوادی در تاریخ 1397/06/30

شما هم سوال دارید ؟

از کارشناسان پاسخیاب بپرسید!
loading...